Tieteellisten seurain valtuuskunta aloittaa yhteistyön Kauniaisten musiikkijuhlien kanssa!

Tiedotteet   12.5.2017 13.58   Päivitetty 12.5.2017 15.50

Tieteellisten seurain valtuuskunta (TSV) on aloittanut kolmivuotisen yhteistyön Kauniaisten musiikkijuhlien kanssa. Tiede ja filosofia ovat olleet osa musiikkijuhlien ohjelmaa sen perustamisesta lähtien, mutta uuden yhteistyökumppanuuden kautta ne pääsevät festivaaleilla entistä vahvemmin esille. Kahdeksannet Kauniaisten musiikkijuhlat järjestetään 28.10.–5.11.2017.

Tieteellisten seurain valtuuskunta on yli 270 tieteellisen seuran ja neljän tiedeakatemian kattojärjestö, jonka jäsenet edustavat laajaa tieteellistä asiantuntemusta kaikilta tieteenaloilta. Vuonna 1899 perustetun valtuuskunnan tehtävänä on edistää tiedeyhteisöjen välistä yhteistyötä ja tieteellistä tiedonvälitystä. Kattavan kontaktiverkoston ja pitkällisen kokemuksen vuoksi TSV on luonteva kumppani vahvistamaan Kauniaisten musiikkijuhlien tiedeohjelmaa. Yhteistyön tieteellisenä asiantuntijana toimii TSV:n nimeämänä professori Sami Pihlström.

Kuvaaja: Kai Kuusisto

Tiede ja musiikki inspiroivat toisiaan Kauniaisten musiikkijuhlilla. Tiedettä ei ole pyritty erottamaan muusta ohjelmasta vaan jousikvartettotulkinnat vuorottelevat tieteellisten ja filosofisten keskustelujen kanssa. Lavalla nähdään mm. Sara Heinämaa, Minna Lindgren, Eero Tarasti, Folke Gräsbeck, Piia Komsi sekä festivaalin uusi taiteellinen johtaja, kapellimestari ja viulutaiteilija Jan Söderblom.

Kauniaisten musiikkijuhlien koko ohjelma löytyy osoitteesta: www.kauniaistenmusiikkijuhlat.fi/fi/ohjelma2017

Lisätietoja:

Jessica Jensen, toiminnanjohtaja, Kauniaisten musiikkijuhlat